Followers

05 March 2011

Saham

Bila sebut pasal saham mesti ramai yang akan mengatakan yang pelaburan saham ni berisiko tinggi. Tapi tak ramai pun dikalangan mereka yang pernah memasuki pasaran. Hanya dengar-dengar cakap orang saja kadang tu. Dah tu orang yang berkata tu memang mengalami kerugian dalam pasaran saham. Bertambah negatif berita yang kita akan dengar.
 Sejak bila aku mula minat pasal saham ni tak tau la pulak. Dari apa yang aku tahu, memang simpel saja nak main saham ni. Pergi buka akaun CDS RM10. Memang cukup mudah. Dah tu kena la rajin-rajin belajar.
Pasal modal tu cerita nombor 2 la bagi aku. Yang penting bila aku nak masuk dan keluar dalam pasaran. Ada orang kata emas pelaburan yang selamat. Aku pun memang dah banyak simpan emas. Tapi aku rasa saham ni pulangan dia memang infiniti..hahaha...
 Nanti-nanti bila ada masa aku sambung pulak cerita.

No comments: