Followers

19 April 2011

Pelbagai Jenis Cinta

Hari ini mari kita sama-sama kongsikan tentang kepelbagaian cinta.

Cinta itu boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan.
Walau pedas hingga mengalir airmata, masih mahu dimakan juga..

Ada juga yang mengatakan cinta itu bagaikan kurap.
Semakin digaru, semakin sedap walaupun adakalanya amat memedihkan..

Selain itu terdapat juga cinta yang manis bagaikan madu. Terlalu banyak manis-manis sehingga terkena penyakit kencing bermanisan. Ada juga cinta yang pahit bak hempedu, tapi masih boleh terus ditelan. Tetapi cinta yang kadang agak sukar diterima akal ialah 'cinta buta'.. hehehee..

Sekarang mari kita gabungkan kesemua jenis-jenis cinta ini dalam satu cerita yang boleh membuatkan sesiapa yang membacanya menjadi terkejut beruk dan menggelabah seperti biawak yang disergah ketika sedang melintas jalan..

Toya (nama sebenar) sedang makan nasi berlaukkan ikan goreng dan sambal belacan. Ketika sedang makan, Toya termakan hempedu ikan yang amat pahit, namun terpaksa ditelan kerana sedapnya dicicah dengan sambal belacan. Selepas selesai makan dia dengan penuh perasaan mengirup air yang dicampur madu, penuh kenikmatan yang terus menghilangkan dahaga..

Dengan tidak disangka-sangka, punggungnya terasa amat gatal kerana masalah kurap yang masih belum sembuh. Maklumlah tadi dengan banyaknya Toya telah makan sambal belacan yang telah mengaktifkan kembali kegatalan kurap-kurap tersebut. Tanpa membuang masa, beliau terus mengaru-garu di tempat yang gatal tersebut..Maklumlah, makin digaru semakin sedap pulak rasanya..haha..Itulah yang dinamakan 'cinta buta'.

Sekian.. :-)

1 comment:

IntaNBerliaN said...

Hahahahahahahaaaaahaaaahaaahaaahaaahaaahaaa toya mat amin..!!!!

dasyat cerita cinta ni wooooooooooooo..... hihihiihiii