Followers

05 April 2011

Merangkak Ke Bulan

Tajuk 'posting' ni memang tiada kena mengena dengan apa yang aku tulis di bawah tu. Tapi kepada sesiapa yang membacanya bolehlah menggunakan segala kreativiti masing-masing untuk menghubung-kaitkan tajuk tersebut dengan segala coretan di bawah. Pandai-pandailah fikir sendiri..hehe..

Sedar tak sedar, sudah lebih sebulan aku menjadi CEO syarikat saham sendirian berhad (tanpa had) aku ni. Walaupun masih dok merangkak-rangkak lagi, aku rasa semakin seronok pulak. Sendiri buat keputusan, tak ada siapa pun nak boleh marah dan beri arahan kat aku..ikut suka aku..

Kadang macam kelakar pulak aku rasa. Rupa-rupanya ada orang kat luar sana buat duit cukup mudah, risiko ditanggung sendiri. Sama la macam aku sekarang ni, baru nak belajar berurusniaga (bukan skim cepat kaya tau) dan ianya sah mengikut undang-undang. Sesiapa saja boleh menjadi 'spekulator' dan anda tidak akan di dakwa..hahaha.. Satu tempat yang menjadi lubuk harta.

Susah mau cakap woo...anda perlu merasainya sendiri betapa seronok dan mendebarkan dalam berurusniaga di pasaran saham..memang best..bagi sesiapa yang tak tahan emosi memang tak boleh tidur malam dibuatnya..maklum la, risiko tanggung sendiri. hahaha... Apa-apa pun layan sajalah. Yang paling penting sekarang ni aku dah berjaya menggelarkan diri aku sendiri sebagai CEO..ha.ha.ha.. (gelak gaya macam yasin baca dialog dalam ceta zombi kampung pisang).

No comments: